Kérdés

6 hónapja teljesen véletlenül észrevettem egy kétszínű anyajegyet a nyakamon

Tisztelt Doktornő! Azzal a kérdéssel fordulok Doktornőhöz hogy 6 hónapja teljesen véletlenül észrevettem egy kétszínű anyajegyet a nyakamon. Őszintén szólva soha se figyeltem az anyajegyeimet szóval nem tudom hogy mióta ilyen. Azonnal elmentem bőrgyógyaszhoz. Megnézte az összes anyajegyemet beleérte a kétszínűt is. Azt mondta hogy semmi baja sincs az anyajegynek mert teljesen szimmetrikus és a széle is rendben van. Ez 6 hónapja volt azóta nem változott meg az anyajegyem. Olyan amilyen volt de ez az egész nem hagy nyugodni(hozzá teszem hogy egy kicsit hipochonder vagyok) Ön mit gondol erről? Menjek vissza újra a bőrgyógyászhoz?

Megválaszolt
Kategóriák: Bőrproblémák

Válasz

  1. Dr. Apostol
    Dr. Apostol Éva Bőrgyógyász-kozmetológus
    2017. Október 30.

    Kedves Lea!

    Egy kontroll vizsgálat, választ ad félemére.Keresse fel bőrgyógyászát, aki újra átvizsgálja a kért felületetket.

    Üdvözlettel Dr.Apostol Éva

Kérdés

Milyen bőrbetegségről és/vagy allergiáról lehet szó?

Tisztelt Doktornő! Évek óta megjelent mindkettő alsó lábszáramon, bokámon ill. lábfejemen valami foltos, kiütésszerű, ami nem viszket, nem fáj, csak esztétikailag ronda. Úgy tűnik, hogy tovább terjed, s olyan pirosas- barnás. Milyen bőrbetegségről és/vagy allergiáról lehet szó? Erős dohányos vagyok, s időnként több alkoholt is fogyasztok. Várva válaszát maradok tisztelettel: Gábor ui.: csináltam fényképeket róla, de nem tudom hová küldjem?

Megválaszolt
Kategóriák: Bőrproblémák

Válasz

  1. Dr. Apostol
    Dr. Apostol Éva Bőrgyógyász-kozmetológus
    2017. Október 20.

    Kedves Gábor!

    A leírtak alapján szóbajöhet: ekcéma, psoriasis, allergia,stb. Javasolnám, mielőbb keresse fel bőrgyógyászát, aki a vizsgálat után a  megfelelő kezelésben részesíti Önt.

    Tisztelettel Dr.Apostol Éva


Kérdés

Az arcomon lévő anyajegyem, eléggé fáj

Jó napot! Olyan panaszom lenne, hogy az arcomon lévő anyajegyem eléggé fáj, olyan mintha egy pattanás lenne alatta. És azt szeretném megkérdezni, hogy Ön szerint ez mennyire veszélyes, Ön szerint mi okozhatja? Valamint lenne még egy kérdésem azzal kapcsolatban, hogy még csak 19 éves vagyok, de az arcom mindkét oldalán látható egy kisebb csík, úgy néz ki mint valami ránc. Nem tudom, hogy ez kapcsolódhat-e ahhoz, hogy apró mitesszerek vannak ezen a részen arcomon.

Megválaszolt
Kategóriák: Bőrproblémák

Válasz

  1. Dr. Apostol
    Dr. Apostol Éva Bőrgyógyász-kozmetológus
    2017. Október 3.

    Kedves Emma!

    A leírtak alapján, javasolnám a bőrgyógyásza felkeresését, aki egész testen előforduló valamennyi anyajegyet átvizsgálja, és könnyen észreveszi a veszélyes elváltozásokat.
    Üdvözlettel Dr.apostol Éva
     

Kérdés

Pár hónapja hullani kezdett egy foltban a hajam

Üdvözlöm! Pár hónapja hullani kezdett egy foltban a hajam, jobb oldalon, elöl, nem kör, hanem inkább szabálytalan folt alakban. Amikor észre vettem először is bőrgyógyászhoz fordultam, aki góc kutatásra küldött, valamint alpicort hajszeszt és egy gyógyszertári kevert hajszeszt írt fel amit felváltva kellett használnom. Használtam is kb 2 hónapig, de a hajam egyre inkább csak ritkul azon a területen. Pár centiméteren teljesen ki hullott. Történt fül orr gegeszeti kivizsgálás, 2 különböző orvosnál jártam hogy biztos legyek a dologban. Történt orr és torok váladék tenyésztés, az orromban egy staphylococcus nevű bakterumot találtak, ami a doktor nő szerint nem okozhat ilyen panaszt, azért kaptam rá egy antibiotikumos orr cseppet. Torok váladék mintavetel negatív. Jártam fogorvosnál, jövő héten lesz meg a röntgen felvétel, jártam nőgyógyásznál, ott is minden rendben. Jópár hónapja tart a hajhullás ezen a területen, és már nagyon meg vagyok ijedve hogy ott nem marad hajam, ki fog hullani az összes. El mentem egy másik bőrgyógyászhoz, aki szemrevételezte a hajam, Annyit mondott hogy a bőröm ott enyhén rózsaszín, de nem lát semmijen különösebb elváltozást. Panaszkodtam neki arról is, hogy azon a területen folyamatosan, minden nap egy egy gennyes pattanás jelent meg a fejbőrömön az utóbbi pár hétben. Ezeket ki nyomom majd fertőtlenítem. Arra gondolt hogy talán valami féle bakteriális dolog lehet a háttérben, ezért fel irt egy 4 hetes antibiotikum kúrát, amelynek már csak az utolsó tablettája van hátra. Heti egy darabot kell be vennem a fluconazole q pharma gyógyszerből. Azt mondta hogy ha bakteriális, illetve gombás fertőzés lenne akkor a gyógyszertől el kell hogy múljon, és vissza fog nőni a hajam. Még mindig folyamatosan elő jönnek a pattanások, illetve kiütések, nem tudom minek nevezzem.. Most türelmesen várnom kell? Pajzsmirigy alulműködésem van, másfél éve szedek l thyroxint, folyamatosan ellenőrzik a tsh - t, jó az érték, és nem autoimmun. Eddig is volt kisebb mértékű hajhullásom, de nem így. Történt terheléses vércukor és inzulin meghatározás, nem találtak semmit. Nőgyógyászati hormonok is rendben vannak. Milyen további vizsgálatokat ajánlana, hogy ki derüljön mi a foltos hajhullásom okozója? Jelenleg dr hair hajcseppekkel kezelem a területet, valamint ma még be veszem az utolsó darabot a fluconazole gyógyszerből. Nem kellene esetleg egy alaposabb kivizsgálás? Hátha tudna egy kis tanácsot adni merre lenne érdemes még fordulnom? Valamint valami kiegészítő helyi kezelést? Nagyon szépen köszönöm előre is válaszát! Szép napot! Barbara.

Megválaszolt
Kategóriák: Bőrproblémák

Válasz

  1. Dr. Apostol
    Dr. Apostol Éva Bőrgyógyász-kozmetológus
    2017. Augusztus 3.

    Kedves Barbara!

    Az erős hajhullás problémái lehetnek:Autoimmun betegségből kiterjedők, nem megfelelő pajzsmirigy gyógyszerek használata,testi-lelki stressz, nem megfelelő vitamin, ásványi anyagok használata, közmetikai cikkek használata, gombás fertőzések, ezekben az esetekbe: Itt a haj foltokban hullik ki. Először csak kis területeken, majd a területek egyre nagyobbak lesznek. A feltételezett ok autoimmún rendellenesség ahol a gyökerek begyulladnak, nem kapnak elegendő tápanyagot és végül kihullanak. Ezt az állapotot nehéz gyógyítani. A gyógymód topikus nagy erejű steroidokból, topikus anthralinból, bőrbe beadott steroidokból, PUVA-ból (Psoralen + ibolyántúli sugárzás) és cikloszporinból áll.A megfelelő cél eléréséhez, javasolnám a fent leírtak alapján a vizsgálatokat elvégeztetni, csak természetes samponok-kozmetikai készítmények használatát javasonám jelen pillanatban.

    Üdvözlettel Dr.Apostol Éva