Kérdés

A gyógyszer szedésével egyidejűleg, hasmenés alakult ki nálam

Tisztelt Doktor úr! 22 éves vagyok, nemrég antibiotikumos kezelést kaptam, legúti megbetegedésre, Cefzil nevű gyógyszert szedtem. A gyógyszer szedésével egyidejűleg, hasmenés alakult ki nálam. Ami nyákos, néha véres, de a vér az piros. Miután kialakult normaflort szedtem, diétázok (piritós, alma, banán, joghurt) tehát csak olyan ételeket fogyasztok aminek állítólag meg kellene fogni a székletem. Nem fogytam csupán csak a diétából kifolyólag. Napi 3-4x megyek mosdóba, viszont a székletem állaga, és a széketben megjelenő vér megijesztett. Volt már hasonló két évvel ezelőtt, de akkor két héten belül elmúlt. Lehet gyulladásos betegségre gyanakodni? Mindenképp felkeresem háziorvosom ha nem javul a helyzet, csak félek, hogy elküld tükrözésre. Erősen vashiányos és vérszegény vagyok. Erre is gyanakodtam, hogy talán ez okozhatta. Nem akarok komolyabb dologra gondolni. Ön szerint mi okozhatja? Aggódjak? Válaszát és segítségét köszönöm! Üdvözlettel: G.Brigitta

Megválaszolt
Kategóriák: Hasmenés

Válasz

  1. Dr. Podlupszki
    Dr. Podlupszki Csaba Gasztroenterológus
    2018. Április 26.

    Kedves Brigi!

     
    Véleményem szerint a panaszokat az antibiotikum okozza. Amennyiben nem javul a helyzet, akkor székletmintát kell leadni Clostridium toxinra.Addig is javasolnám a probiotikum használatát.
    Tisztelettel Dr.Podlupszki Csaba
     

Kérdés

Néhány hónapja naponta többször kell wc-re mennem

Tisztelt Dr. Podlupszki Csaba! 30 éves férfi vagyok. Néhány hónapja naponta többször kell wc-re mennem nagydolgot végezni leginkább étkezések után nemsokkal (5-10 perc). ami 70 %-ban hasmenés jellegű. Egy ideje normaflore probiotikumot szedek, így vannak jobb és rosszabb napjaim. Utóbbi pár napban pedig nagyon sokat hangosan rotyog, morog, kortyog a hasam. Emellett haspuffadás is szokott néha jelentkezni. Mi lehet a probléma? Mit javasol merre felé induljak el? Előre is köszönöm válaszát. Tisztelettel: Tibor

Megválaszolt
Kategóriák: Hasmenés

Válasz

  1. Dr. Podlupszki
    Dr. Podlupszki Csaba Gasztroenterológus
    2018. Április 9.

    Kedves Tibor!

    A leírtak alapján nagy a gyanú, hogy IBS- betegsége van. Javasolnám a gasztroenterológus felkeresését, ahol a megfelelő vizsgálatok választ adnak a panaszaira. 

    Tisztelettel Dr.Podlupszki Csaba


Kérdés

Hasmenés

Tisztelt Dr. Úr! Két hete vizes, nyálkás hasmenésem van napi reggel és étkezés után 2-3 órával, Eközben az aranyerem is előjőtt ezért nem tudom mi is vérzik. Hasi görcsöm csak a székelés előtt jelentkezik, làzam nincs. Széklet vizsgákat folyamatban van, nem merek enni mivel minden kijön. Probiotikumot szedek, 6 kilót fogytam. Kivizsgálásra van időpontom, de nagyon aggódom. Mi lehet a problémám 40 éves 2 gyerekes anyuka vagyok. Háziorvos Válaszát előre is köszönöm Bardon K.

Megválaszolt
Kategóriák: Hasmenés

Válasz

  1. Dr. Podlupszki
    Dr. Podlupszki Csaba Gasztroenterológus
    2018. Március 15.
    Tisztelt Bardon, 

     

    Elképzelhető, hogy Colitis ulcerosa áll a panaszai hátterében. Erről biztosat a vastagbéltükrözés után lehet tudni.
     
     
    Üdvözlettel,
    Dr. Podlupszki Csaba

Kérdés

Hasi diszkomfort érzet

64 éves vagyok. Kb. másfél hónapja kezdődött egy nagyon rossz diszkomfort érzet a hasamban. Elmentem az orvoshoz; elküldött vér és vizelet valamint hasi ultrahang vizsgálatra. Mindkettő negatív eredményt hozott . Az orvos felírt Nomix 200 mg. 12db.-os gyógyszert amit be is szedtem. Az állapotom most olyan hogy egész nap ráz a hideg ,időnként hányingerem is van és hasmenésem van időnként . Mit tagadjam aggaszt a helyzetem. Doktor úrat kérdezném ,hogyan tovább?

Megválaszolt
Kategóriák: Hasmenés

Válasz

  1. Dr. Podlupszki
    Dr. Podlupszki Csaba Gasztroenterológus
    2018. Február 21.

    Üdvözlöm,

    Ne hagyja annyiban! Vissza kell menni a háziorvoshoz, és vele megbeszélni a további teendőket.

    Tisztelettel,
    Dr. Podlupszki Csaba